lørdag 26. januar 2008

Litt utpå dagen, dag 18

Ja, ikke så lett å bremse når en har holdt høyt tempo så lenge. Er i gang med Lessing, men koser meg vel litt mer, bruker tid. Her er det i tillegg et helt annet språk, som krever noe mer av meg. Liker teksten godt også, så jeg ønsker for all del å yte den rettferdighet.

Har vært en tur på byen i dag. Har lest ut Vikram Seths An Equal Music (takk, Kristin) og måtte ha meg noe nytt å lese. Fant en bokhandel jeg fikk et tips om, og der hadde de jammen en hyllemeter med engelske bøker, Penguin Classics. Jeg nappet med meg The Secret Agent av Joseph Conrad, som jeg ikke har lest før. Satte meg på en fortauskafé, bestilte gyros og begynte å lese. Virker lovende, men det er jo ikke så overraskende.

Ellers ser det ut til at den lille konkurransen er avsluttet. Det kom inn flere riktige svar samtidig, så det blir vanskelig å kåre en vinner. Men de som fant ut av det, kan være stolte av seg selv.

A note on the weather: lett skyet, noe sol, en del vind.

Ingen kommentarer: