søndag 27. januar 2008

Kveld, dag 19

Dagen i dag er det ikke så mye å si om. Sto svært sent opp, av årsaker som vil fremkomme senere. Har jobbet jevnt og trutt siden, og er i godt i gang med Lessing. Det har vært et vanvittig vær her i dag. Ikke regn, men en helt ekstrem vind. Så jeg har rett og slett holdt meg innendørs.

Så var det gårsdagen... Utpå kvelden var det et arrangement her i huset, der bla. en gresk forfatter kom og snakket om forholdet mellom litteratur og historie. Det er blitt meg fortalt at det var fryktelig interessant - men dessverre snakket han gresk. Jeg kom sterkere tilbake da det var tid for kanepéer og vin. Snakket med en gresk engelsklærerinne, som kunne fortelle at det pågår urovekkende mye historieforfalskning eller pynting på historien i gresk skole. Og forholdet mellom Hellas og Tyrkia er mye mer spent enn jeg hadde trodd. Mye mer.

Etterhvert forsvant gjestene, og jeg, Debbie og Luke (italieneren) ble sittende på kjøkkenet og drikke Retsina og prate. Etterhvert gikk Luke til sengs (fornuftig mann), mens jeg ble med Debbie og en kamerat av henne ut på byen.

Vi dro til gamlebyen, til en nattklubb/bar hun pleier å gå til. Der var det salsarytmer på full guffe, masse mennesker og dans. Ikke annet å gjøre enn å kaste seg ut i det. Faktisk var det ganske morsomt. Jeg var forsåvidt ikke så verst fornuftig selv, for etter en stund (ok, en ganske lang stund) så jeg mitt snitt til å hente jakka og snike meg ut. Men da var det blitt sent, fryktelig sent. Spaserte hjem og fant sengen. Men da har en i alle fall opplevde noe.

Ingen kommentarer: