mandag 14. januar 2008

Dag 7

Ikke så mye nytt å fortelle, kanskje, men jeg la joggeturen i en litt annen retning i dag. Jogget mer innover på øya, men solnedgangen fikk meg jammen til å tvile på himmelretningene igjen. Sola går da vel ned i vest? Jeg må visst gjøre noen mindre justeringer. Nok om det. Noe som er litt plagsomt her, er alle kattene. Men det som er enda verre, er alle løshundene. Om kveldene samler de seg i store bander, og vi snakker ikke om de dumme, rene, pene rasehundene vi har hjemme. Dette er reale kjøtere, røvergløgge og kjappe i avtrekkeren. Og enkelte av dem liker ikke folk som løper. De raser etter meg og bjeffer og gneldrer, og jeg er lite lysten på å få en rabiesbefengt kjeft rundt leggen. Så jeg slakker av til gåtempo, prøver å late som ingenting. Har veldig lyst til å snu meg og brøle til dem, men tror av en eller annen grunn at det ikke er noen god idé. Så mister de interessen etterhvert, jeg begynner å løpe igjen, og ny bande ankommer. Håpløst. Ble en litt kortere løpetur enn vanlig.

Ingen kommentarer: