lørdag 12. januar 2008

Dag 5

Lordag, ja vel, men her jobbes det. Har bevilget meg en joggetur, samt en liten spasertur i byen. Var innom gamlebyen, som er sjarmerende, men fullstendig dod. Murer, smug, porter, en slags brolegning av smaastein, taarn. Veldig sjarmerende. Men veldig stille. Tok med boken min og tenkte jeg skulle finne meg en kafe (sorry, finner ikke aksent agu paa dette hersens tastaturet), men fant ingen som fristet. Merket meg McDonald's, som kanskje kan komme til nytte en gang... Det er paa mange maater en ikke saa koselig by rent sosialt. Hun som bor her sammen med meg er jo greker selv, fra Thessaloniki, og hun synes de er svaert uvennlige her. De holder en slags avstand, virker det som. Kanskje naturlig, naar man egentlig er en turistmaskin. Fikk sett forste episode av Ut i vaar hage 2 paa nett-TV. De er gaerne, men det er jo morsomt. Ove: fuglen er floyet. tror jeg bor ta en liten pause.

2 kommentarer:

marilyn sa...

Hi:
I have never visited a blogg page or much less commented on one. I couldn't quite imagine what people were talking about with all of this blogging. Since you encouraged me to check out your page I have now been introduced to some new technology - at least new for me.

HMV started up again. Good turnout - but a few altos gone - therefore the balance was better than usual. We started John Rutter's "The Lord is My Shepherd". I hope that the choir will really enjoy that one but so far not a big reaction one way or the other to it. Also started a new spiritual, "Move Me". Not a big reaction there, either, but I think they will love once they have learned it.

I still don't quite understand whey you get sent all the way to Rhodos in order to translate English to Norwegian - and there are even translation centers is new to me. Interesting.

Good luck with you work.

Sincerely,
Marilyn

John Erik sa...

Good girl, always nice to try something new, isn't it? Nice to hear that HMV is back on track. I'm sure they/we will warm to the new Rutter-pieces soon enough. And the rest.

I wasn't sent here to translate, I applied to the centre, and was granted a stay, in order to finish one book and begin another. Deadline is close, so I need to work constantly. All work and no play makes John a dull boy...

Thanks for leaving a comment in my blog.