tirsdag 5. februar 2008

Morgen, dag 28

Tidlig morgen her på Rhodos. Kaldt. Gårsdagen gikk stort sett som vanlig. Joggetur (begynner å få gnagsår på høyre hæl...).

Jeg besøkte en internasjonal skole i går ettermiddag, norskundervisning. Jeg var bedt om å komme og snakke med elevene. Ble hentet her på senteret kl. 18. Da jeg kom fram, ble jeg tatt imot av den norske lærerinnen, som hadde to elever den kvelden. To kjekke, unge gutter på ca. 13-14 år med gebrokken trønderdialekt. Vi snakket sammen en halvannen times tid, om løst og fast. Litt om meg, litt om dem, livet på Rhodos. Vet ikke om de lærte så mye, men det viktigste var å få pratet med en nordmann. Kurset er ekstraundervisning og er i sin helhet bekostet av fylkesmannen i Akershus. Faktisk den eneste ekstraundervisningen elevene slipper å betale for. Lønner seg å ha en rik onkel i Norge. Det uheldige er jo at det dermed blir det første kurset elevene dropper hvis de må prioritere. Det er mye ekstraundervisning, og den kan nok være ganske dyr.

Ellers nærmer det seg avreise. Må begynne å planlegge matforrådet, slik at jeg ikke sitter igjen med for mye når jeg drar (eller for lite).

Ingen kommentarer: